Kuidas luua ergonoomiline kodukontor, kus on hea töötada?


Ühtäkki leiad end, nagu tuhanded inimesed kogu maailmas, iga päev kodust töötamas. Võib-olla võtsid üle oma köögilaua, pidid töölaualt tolmu pühkima või - leidsid ‘’mugava’’ koha elutoa diivanil. Nädala (või kahe…) möödudes võib selg valutada ja sinu tootlikkus olla langenud ning nüüd on aeg oma tööruum uuesti üle vaadata. Või äkki pole see sinu jaoks üldse uus olukord ja oled aastaid kodus töötanud, kuid kodukontor vajab veidi täiendamist.

Ergonoomiline kodukontor

Meie eesmärk on pakkuda mugavat ja tervist toetavat töökohta. Niisiis, tahame aidata sul luua keskkonna, mis suurendab sinu energiat ja motivatsiooni. Ükskõik, kas soovid investeerida kvaliteetsesse mööblisse ja aksessuaaridesse või vajad näpunäiteid funktsionaalse kodukontori loomiseks, siit leiad nõuandeid ergonoomilise ja produktiivse tööruumi loomiseks.

Esimese sammuna leia õige koht

Võib-olla saad kontori üles seada eraldi tuppa. Kui aga puudub eraldiseisev ruum, lähene olukorrale loovalt. Mõtle kastist välja ja vaata, kas äkki leiad mõne nurgakese ruumis, mida varem ei olegi tähele pannud. 

Kodukontorit või töönurka sisse seades ja oma harjumusi üle vaadates pea silmas spetsialistide soovitust: 50% ajast tööta istudes, 25% seistes ning 25% ajast liikudes. Püstises asendis soovitatakse tööd teha järjest 15–20 minutit ning seda 1–2 tunniste vahedega.

Laua kõrgus mängib suurt rolli

Ideaalne laua kõrgus sõltub sinu keha pikkusest. Seetõttu on oluline kontrollida, et tööpind on sobiva kõrgusega. Selleks tuleks tähelepanu pöörata järgnevale:

  • Küünarnukid peaksid olema painutatud 90-kraadise nurga all ja olema samal kõrgusel kui töölaud.
  • Käed peaksid rippuma lõdvalt torso lähedal, küünarvarred laual või tooli käetoel.
  • Randmed peaksid olema otse ees ja jääma neutraalsesse vertikaalasendisse.

Köögilauad on tavaliselt selleks liiga kõrged ja traditsioonilised töölauad on enamasti kujundatud kirjutamiseks, mitte töötamiseks õigel kõrgusel ja terve päeva vältel.

Seisuki eesmärgiks on pakkuda lihtsat ja mugavat lahendust sinu tööelu kvaliteedi parandamiseks. Lihtsa nupuvajutusega sõidab reguleeritava kõrgusega laud just sinu pikkuse jaoks õigele kõrgusele ja aitab muuta oma tööasendit päeva vältel kaotamata produktiivsust.

Kui aga kirjutuslaud on juba soetatud ja hoolikalt koju välja valitud, saad ka oma olemasoleva laua muuta reguleeritavaks lauaks, vahetades välja vaid lauajalad

Kui siiski mingil põhjusel veel kahtled, kas tahaksid seisulauda oma ellu, on olemas ka lihtsalt nippe laua ergonoomilisemaks muutmisel.

Oma töökohale saab ajutiselt kõrgust lisada kas lisades lauale puidust või muust materjalist aluse või lisada lauajalgade alla plokid laua tõstmiseks. Sel juhul veendu, et laud püsib stabiilne ja on sulle ohutu.

Õige istumisasend 

Mugavalt oma laua taga istumine on terviseteadliku töökeskkonna üks kõige olulisemaid aspekte. Kodukontori loomisel peaks esmatähtis olema, et sul on hea tool, mis toetab su tervist. Mõned punktid, mida tähele panna:

  • Reied peaksid olema põrandaga paralleelsed, põlved kõverdatud nii, et jalad on 90-kraadise nurga all.
  • Jalad peaksid olema põrandal sirgelt või toetuma jalatoele.
  • Käetoed peavad kergelt käsivarsi puudutama, kuid lase õlgadel lõdvestuda. Kui nad seda ei võimalda, võid need täielikult eemaldada.
  • Tool peaks toetama selga, eelistatavalt reguleeritava nimmetoega.
  • Iste peab olema reie toetamiseks sobiva pikkusega, ilma et see põlve tagust tabaks, ja veidi laiem kui puusad mõlemal küljel.
  • Olemasolevat tooli saad reguleerida, lisades kõrgust padja abil ja näiteks rätikut nimmepiirkonna toetamiseks. Jalatoena võib kasutada ka väikest taburetti või raamatuid. 

Parima ergonoomika saavutamiseks oleme hoolikalt valinud meie tootevalikusse kontoritoolid, mis toetavad sinu tervist. 

Monitori paigutus

Järgmise sammuna peaksid tähelepanu pöörama oma silmade, pea ja kaela asendile. Selleks veendu, et monitori paigutus on optimaalne. 

Mõned tähelepanekud: 

  • Monitor peaks paiknema sinust käeulatuses.
  • Silmad peaksid olema samal kõrgusel lehe aadressi ribaga, asendis, kus pea on sirges ja neutraalses asendis.
  • Aseta monitor risti loodusliku valguse allikast ja umbes pooleteise meetri kaugusele.

Selle hõlbustamiseks leiad Seisuki valikust monitorihoidjad, mis aitavad tõsta monitori õigele kõrgusele vältimaks kaela koormamist.

  • Kui töötad sülearvutiga, soovitame proovida sülearvuti alust või kaaluda eraldi klaviatuuri ja hiire ostmist.

Kui soovid oma silmi täiendavalt kaitsta, soovitame proovida sinise valguse kaitseprille! 

Liiguta ennast! 

Seisukis usume, et liikumine peaks olema tööpäeva oluline osa. Lõppude lõpuks oleme loodud liikuma! See võib hõlmata väikseid venitusi seljavalude vältimiseks ja lühikesi jalutuskäike verevoolu parandamiseks, kuid parim viis liikumise kaasamiseks töökohal on reguleeritava kõrgusega laua kasutamine. On tõestatud, et reguleeritav laud suurendab tootlikkust ja vähendab seljavalu (psst: kulutad ka paar kalorit rohkem!). 

Ja pea meeles, parim töökoht on selline, mis võimaldab sul töötada kõige neutraalsemas kehaasendis, tekitades võimalikult vähe koormust.

Mõnusat töönädalat!