Seisulaud - mõnusa enesetunde maaletooja

Sa ju tead, et liikumine on oluline? Aga kas Sa oled ka vahel mõelnud, et võimalus oma keha liigutada on privileeg?

Privileeg, mida me võtame täiesti iseenesestmõistetavalt. Istume tunde ja tunde enne, kui märkame keha vajadust sirutada. Oled ilmselt nii mõnelgi päeval hommiku nii lõunasse veeretanud, et kordagi püsti tõusnud oleksid, eks? “Ma vastan veel sellele kirjale ära ja siis…”. Tuleb tuttav ette?

Igapäevane liikumine on esmatähtis

Teadlik ja regulaarne füüsiline koormus on kauakestva mõnusa enesetunde loomiseks hädavajalik ning kahetsusväärne oleks seda privileegi kasutamata jätta.

Füsioterapeut Georg Laasik teab oma professionaalsest kogemusest hästi, kuidas meie kehad aina enam vahelduse järele karjuvad, sest just sundasendid on tihtipeale need kurjajuured, mis lõpuks abi järele otsima saadavad. Olgu selleks ebaloomulikult kauakestev istumine või seismine. Äärmused on kehale koormavad ning vahel lausa laastavad, kui õigel hetkel olukorral sarvist ei haarata.

Ergonoomika põhitõdedest lähtudes soovitab Georg järgida printsiipi “Iga järgmine asend on parim asend!”. Muutuse üle on keha kõige rõõmsam, sest isegi tikksirge seljaga arvuti põrnitsemine võib tekitada tõsiseid pingeid, mis pikka aega kestes isegi pöördumatuks muutuda võivad.

Mõistlik on hoopis vastupidine. Toetu aeg-ajalt ühele küljele, siis teisele, seisa püsti ja istu jälle. Just nii, loomulikus liikumises, arenevad Sinu lihased (ka need, mida muidu ei kasutagi), liigesed on hoitud ning igasugused valud nihkuvad aina kaugemasse tulevikku.

Reguleeritav laud muudab tuju heaks

Mis juhtub kui vaevused kehas vähenevad või sootuks kaovad?

Su enesetunne paraneb, tööefektiivsus tõuseb, keskendumisvõime teravneb, oled loovam, avatum ning positiivsem. Sa ei pea pidevalt võitlema alateadliku kalibreerimisega, millega seoses keha üritab muudkui pingekohti ignoreerida ja tööle keskenduda. Kui palju energiat kulub enda häälestamisele!

Baasvajadused enne eneseteostust

Võib diskuteerida, kuid suure tõenäosusega ei jõua Maslow püramiidi tippu ehk eneseteostuseni enne, kui on täidetud baas ehk füsioloogilised vajadused - hoolitseda oma keha eest ning pakkuda sellele tervislikus koguses füüsilist aktiivsust. Igapäevane liikumine on sealjuures kõige mõistlikum stardipositsioon, mida endale eesmärgiks võtta. Kasvõi natuke rohkem püsti tõusmist, treppidest käimist, sirutamist, venitamist. Teadlikult tabada hetki, mis annavad võimaluse astuda sammuke rohkem.

Ergonoomiline ehk reguleeritava kõrgusega laud ei ole ilmtingimata ravivahend, kuid see aitab väga mõjusalt ennetada ning leevendada võimalikke ebamugavusi ja valu ilminguid Sinu kehas. Ja kes ei tahaks oma kehas end hästi tunda?

Artikkel valmis koostöös füsioterapeut Georg Laasikuga.