Ükski triumf ei sünni üleöö ning kui oled ettevõtja, kelle visioon näeb ette pikaajalist edu, pead olema valmis oma tegevusi vastavalt seadma.
Töötajate füüsilisse heaolusse panustamine ei ole kuigi tihti ettevõtja prioriteetide nimekirja eesotsas, sest “maisemate” probleemide haldamine haarab suurema osa energiast kalgi tuimusega enda alla ning selle otsene kasu ei ole justkui mõõdetava mõjuga.
Siiski ei ole töötajate tervise ning heaolu eest seismine pelgalt hipsterlike startup’ide pärusmaa. See on midagi enamat kui tasuta nänn. Olla nähtud, kuuldud ja hoitud - need on inimese baasvajadused, mille najal seisab kogu kupatus päriselt püsti.
Kui soovid tööandjana olla maratonijooksja, mitte komeedi sähvatus taevalael, siis “Peaks jah mõtlema..” ei ole piisav. Mitte tänases maailmas. Tuleb *päriselt* vajalikke meetmeid rakendada.
Aga miks ikkagi on oluline töötajate füüsilise heaolu eest hoolt kanda?
Hoitud töötaja jõuab rohkem
Töötaja, kelle keha on terve ning sellest tulenevalt ei pea muretsema tööoludest tingitud vaevustega, on märksa efektiivsem. Päriselt jõuabki rohkem tehtud. Punkt.
Ennetus on jätkusuutlikum
Silma kinni pigistamine ja tulekahjuni ootamine on üks variant, kuid mäletad seda pika perspektiivi lugu, mida alguses pajatasime? Ennetamine on kindlasti kulu-efektiivsem strateegia.
Võta aeg ja hinda olukorda - kas ja mida oleks vaja veel teha, et näiteks sundasenditest tingitud vaevused väheneksid või üldse kaoksid? Küsi ja uuri asjaosalistelt otse. Vajadusel kaasa spetsialiste. Adresseeri, hinda ning anna tagasisidet. Tegutse.
Hea enesetunne aitab olla loovam
Mida mõnusam on töötaja füüsiline enesetunne, seda enam jaksab ta olla loovam, koostööaltim, paindlikum. Muudatuste elluviimine on sujuvam ning keskendumisvõime hoopis teine tera.
Pikaajaline partnerlus
Iga ettevõtja unistab salamisi, et tema parimad töötajad kunagi ei lahkuks. Ikka sellepärast, et vältida võimalikke tagasilööke. Hea uudis on, et selles igaveses partnerluses mängivad väga olulist rolli töötaja vaimne, füüsiline ja sotsiaalne heaolu, millest kõik on Sinu kui tööandja poolt mõjutatavad.
Töötaja kui brändisaadik
Hoitud töötaja on lojaalne ning tunneb oma tööandja üle uhkust, kasvatades seeläbi viimase konkurentsivõimet. Rahulolev töötaja on tõeline brändisaadik (ei olegi vaja influencer’eid palgata) - ta peegeldab tunnustavat kuvandit, mis on tööandja jaoks hindamatu väärtusega.
Kas oled märganud, kuidas mõned ettevõtted just kõige parimaid talente värvata suudavad? Kuidas nad seda teevad? Ei, see ei ole ainult palganumber. Saladus seisneb imelises kompotis, kus töötaja füüsilisel heaolul on palju suurem osakaal kui esmapilgul arvata võiks.
Jõudes tagasi küsimuse juurde - kas tasub vaeva? Tasub, ikka tasub.
Kas Sinu ettevõtte töötajate füüsiline heaolu on hoitud?